Αφού καταλήξατε σε αυτό το άρθρο είναι πολύ πιθανό πως γνωρίζετε τις πλατφόρμες Pagespeed Insights, GT Metrix και Pingdom Tools. Οι πλατφόρμες αυτές (και άλλες σαν κι αυτές) αναλαμβάνουν να test-άρουν την ιστοσελίδα σας και της δίνουν ένα σκορ σύμφωνα με τα “προβλήματα” που βρήκαν σε αυτήν. Τα reports που εμφανίζουν αυτά τα sites είναι σίγουρα χρήσιμα, ειδικά στα πρώτα στάδια βελτιστοποίησης όπου ακόμα προσπαθούμε να εντοπίσουμε τα κύρια προβλήματα που επηρεάζουν την ταχύτητα, αλλά το σκορ είναι συνήθως το λάθος metric για να επικεντρωθούμε.
Πόση ώρα παίρνει να χάσετε έναν πελάτη;
2.7 δευτερόλεπτα. Οι έρευνες δείχνουν πως αυτός είναι ο ανώτατος χρόνος που ένας πιθανός πελάτης θα περιμένει το site σας να φορτώσει πριν φύγει προς κάποιον ανταγωνιστή σας. Αυτό προφανώς σημαίνει πως μπορεί ήδη να χάνετε πιθανούς πελάτες γιατί η ιστοσελίδα σας δεν είναι βελτιστοποιημένη.
Ο χρήστης δεν θα κοιτάξει το σκορ σας στις προαναφερόμενες πλατφόρμες για να αποφασίσει αν η σελίδα σας είναι αρκετά γρήγορη, αλλά απλά θα χάσει την υπομονή του σταδιακά για κάθε δευτερόλεπτο πάνω από τα 2.7.
Το παν, λοιπόν, για να σταματήσετε να χάνετε πελάτες είναι η ταχύτητα φόρτωσης.
Το σκορ επηρεάζεται από παράγοντες που δεν μπορείτε να επηρεάσετε
Σημαντικό είναι επίσης να αναφερθεί πως πολλές φορές το σκορ επηρεάζεται από παράγοντες για τους οποίους δεν μπορείτε να κάνετε και πολλά. Αν για παράδειγμα έχετε Google Analytics ή/και Facebook Pixel στην ιστοσελίδα σας, οι πλατφόρμες ελέγχου ταχύτητας θα σας προτείνουν να αφαιρέσετε αυτόν τον κώδικα 3ου μέρους.
Αν το κάνετε βέβαια αυτό, τότε δεν θα έχετε κάποιον τρόπο να ελέγχετε τα στατιστικά στοιχεία της ιστοσελίδας σας ή να χρησιμοποιήσετε λειτουργίες όπως το remarketing. Παρόλα αυτά ακόμα και το ίδιο το Pagespeed Insights της Google προτείνει να αφαιρέσετε το Google Analytics.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν γίνεται να βελτιστοποιηθεί (μέχρι ένα σημείο) ο τρόπος με τον οποίον φορτώνουν αυτά τα τμήματα κώδικα.
Οι πλατφόρμες ελέγχου ταχύτητας μπορεί να μην “βλέπουν” τις ρυθμίσεις σας.
Για παράδειγμα ένα συχνό πρόβλημα που έχουμε εντοπίσει με το pingdom tools είναι πως συχνά δίνει βαθμολογία F στην συμπίεση με Gzip ακόμα και αν η λειτουργία αυτή είναι ενεργοποιημένη στον server και επιβεβαιωμένη από εργαλεία όπως το Gzip Test. Αυτό μπορεί να συμβαίνει γιατί η μέθοδος συμπίεσης μπορεί να μην συμπίπτει με το εργαλείο με αποτέλεσμα να μην “βλέπει” πχ την μέθοδο Brotli η οποία όμως είναι πιο αποτελεσματική.
Το τελικό αποτέλεσμα και σκορ όμως που θα σας δώσει το Pingdom Tools στην προκειμένη περίπτωση μπορεί να είναι χαμηλό ακόμα και αν η σελίδα σας φορτώνει σε λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο.
Φυσικά είναι πολύ πιθανόν να συμβεί και το αντίθετο, δηλαδή οι πλατφόρμες ελέγχου ταχύτητας να σας δίνουν υψηλό σκορ αλλά η σελίδα σας να φορτώνει σε πάνω από 2.7 δευτερόλεπτα. Αν ο σκοπός σας είναι η αύξηση των πωλήσεών σας, καταλαβαίνετε λοιπόν πως το σκορ δεν έχει καμία σημασία.